הוראות הגעה

נק' התחלה: נסיעה בכביש מס' 90. חולפים על פני קיבוץ גינוסר, ובצומת חוקוק פונים מערבה. ממשיכים בנסיעה עם הכביש, ולפני שער הכניסה לקיבוץ פונים ימינה לדרך עפר סלולה. לאחר כ- ק"מ מגיעים למתקן של מקורות ובו שלט 'מצפור הצוק' ועל ידו ישנו שער צהוב, שם מחנים את הרכב.

נק' סיום: לאחר הפנייה מערבה בצומת חוקוק עוברים בגשר מעל לנחל עמוד. שם, בצד הדרך, משאירים רכב אחד.

ממגרש החנייה מתחילים בהליכה מימין לשער, דרך מעבר צר, לאורך הגדר. עד שמגיעים למצוק ממנו ניתן לצפות על נחל עמוד.

משם ממשיכים עוד כ- 700 מ' צפונה, עד לנקודת תצפית יפהפייה על הרי מירון והסביבה.

ממשיכים בהליכה צפונה עוד כ- 100 מ' ויורדים אל ערוץ הנחל. כשמגיעים אל הערוץ ניתן להבחין בשרידים של טחנת קמח עתיקה.

פונים ימינה בשביל המסומן בסימון שבילים שחור וב'שביל ישראל', הליכה במורד הנחל, כאשר לאורך האפיק ניתן להבחין בצמחיית נחלים עשירה. בהמשך הדרך הקניון הולך ונעשה צר יותר (בחורף המעבר שם נעשה קשה יותר, ועל כן עוקפים אותו בשביל מסומן, בצד שמאל).

בהמשך הדרך, מימין, נמצאת 'מערת שובך' – זוהי מערה אשר בה כוכים קטנים, שם נתגלו שרידים של כלים.

בהמשך מורד הנחל מגיעים אל העמוד – סלע טבעי, שעל שמו נקרא הנחל. מתחתיו נובע מעיין – עין העמוד. ומעל העמוד מערה נוספת שנקראת – מערת העמוד.

מהעמוד ממשיכים בהליכה עד לכביש הכניסה לחוקוק, שם ממתין הרכב ההשני, ושם מסתיים המסלול.

Share Button

אטרקציות באזור

סגור לתגובות.

החופשה שלי

להוספת פריטים לתוכניה, לחץ על הסמל: המופיע לצד העסק.